Ices Ices

Raz na dłuższy czas przychodzi moment, kiedy podejmujemy się wykonania remontu mieszkania lub domu. Dokładnie planujemy swoje działania, wybieramy materiały wykończeniowe, szukamy idealnych mebli oraz firmy budowlanej, która podejmie się przeprowadzenia prac i wykonujemy wiele innych czynności.

Wywóz śmieci po remoncie

wywóz śmieciNiestety niejednokrotnie zdarza się tak, że naszej uwadze umyka zapewnienie pojemnika na odpady i gruz, które zbierają się podczas gruntownego remontu. Dzisiaj bardzo ważne jest dbanie o środowisko naturalne, dlatego nie można wyrzucać gruzu i odpadów budowlanych do kontenerów na odpady zmieszane. Oczywiście takie materiały, jak folie, w które były owinięte niektóre materiały, czy kartony, w których znajdowały się płytki podłogowe lub panele możemy posegregować zgodnie z ich przeznaczeniem. Inaczej sprawa ma się jednak wtedy, gdy do utylizacji jest gruz lub resztki materiałów budowlanych. W takiej sytuacji powinniśmy skorzystać z usług firmy zajmującej się utylizacją tego rodzaju odpadów. W zależności od tego, jak duży remont planujemy, możemy zamówić specjalne opakowania typu bag, albo wynająć kontener na gruz. Ceny uzależnione są najczęściej od objętości pojemnika wypożyczonego od firmy oferującej poremontowy wywóz śmieci – Kraków i inne miasta wprowadziły jednak regulacje, odnośnie ustawienia takiego kontenera.

wywóz śmieciWażne jest więc to, aby pomyśleć o tym z wyprzedzeniem i zgłosić do odpowiedniego organu, że w danym czasie w pobliżu budynku znajdzie się taki pojemnik. W przypadku, gdy wykonujemy remont dachu i do utylizacji mamy śmieci niebezpieczne dla środowiska, istotne jest to, aby znaleźć przedsiębiorstwo zajmujące się ich utylizacją. Niektóre przedsiębiorstwa wymagają posegregowania papy lub eternitu od innych odpadów, a inne wynajmują kontenery na odpady zmieszane. Warto więc zapytać przed wynajmem, z jaką ofertą mamy do czynienia. Najczęściej jest tak, że wywóz poremontowych śmieci zmieszanych jest znacznie droższy niż samego gruzu lub pojedynczego materiału. Konkretne terminy na dostarczenie i odbiór kontenerów uzgadnia się bezpośrednio z firmą zajmującą się utylizacją odpadów. Można go dopasować w zależności od tego, jak długo będzie trwał remont.

To bardzo duże udogodnienie, szczególnie jeśli remont, gdy realizowany przez dłuższy czas. Jeśli chcemy oszczędzić warto podjąć się segregacji odpadów. Wywóz gruzu jest bowiem znacznie tańszy niż odpadów zmieszanych. Wynika to z tego, że firma nie musi podejmować żadnych działań związanych z oczyszczeniem gruzu przed jego utylizacją.